Jun 21, 2014

Graduated / Geslaagd


Yesss, I passed my exams ! I heard the news this thursday . I'm so happy  !
___________________________

Jippie, Ik ben geslaagd ! ik heb donderdag het nieuws gekregen !



This year was so difficult. I had 4 exams, well more like 4 projects ! 
First exam was to design a product, If I had to those the product it would have been a simple product or something that not exist yet. But no they had the those the product. a Dry unit. 

Second Exam was to get the previous exam product of another student and work the concept of the product out. << Something we've never done before ! 

Third Exam was to counsel a First year student at the design of a product, luckily we already did that in the third grade .

and last but not least  exam number 4 ,, the maintenance of products and systems .
In the 4 years of my college I never ever heard about this ! Because we only designed products. It's not our thing to maintenance them. 

Also we had the normal exams like Dutch and English .
But the most important thing is that I passed !
Now it's time to go on and start living as a adult. 

______________________

Dit jaar was een erg moeilijk jaar. Ik had 4 examens , nou eigenlijk 4 kerntaken

Het eerste examen was het ontwerpen van een product . Leuk als je zelf mocht kiezen voor een product, had ik misschien nog iets nieuws kunnen ontwerpen. Hellaas kregen wij een product aangewezen, namelijk de waslijn .

Tweede examen gingen wij verder op het vorige examen, maar dan op het ontwerp van een andere student
Het klaarmaken van productie werk . 

Het derde examen was het begeleiden van een eerste jaars student bij het ontwerpen van een product
Dit hebben wij gelukkig al in het derde jaar gedaan waardoor we nu extra tijd hadden voor examen nummer 4.

En dit was nodig. Het laatste examen was het onderhouden van producten en systemen,, ehh wat ?! 
Dit hadden wij in onze 4 jaar nog nooit gehad. Wij ontwerpen producten, wij onderhouden ze niet. Natuurlijk moeten wij wel rekening houden bij het ontwerpen met eventuele onderhoud. maar onderhouden ? Dat is werktuigbouwkundige. Even kijken, Industrieel Design of Werktuigbouwkundige ? Aardig verschil vind je niet !

Gelukkig ben ik geslaagd en dat is wat telt !
Nu is het tijd om het studentenleven vaarwel te zeggen *snik*
Gelukkig heb ik een topbaan waar ik het enorm naar mij zin heb !



No comments:

Post a Comment