Oct 4, 2013

Dierendag


Het is dierendag ! Vandaag mag ik mijn lieve Simba nog meer verwennen dan normaal.
Nou verwen ik hem al enorm !
Maar nu ik zo naar mijn kat kijk, doe ik mij beseffen dat niet alle huisdieren zo'n luizenleventje hebben !
Denk maar aan de dieren in het asiel of met slechte verzorger. 


Meestal op dierendag verwen je je huisdier nog even iets meer dan normaal. 
Maar sommige dieren hebben niet het geluk dat ze zo worden verwend. 
Dus in plaats van je eigen huisdier iets meer verwennen, kan je ook aan een ander dier denken.
Geef bijvoorbeeld een extra bijdragen aan een goed doel ( voor dieren natuurlijk ) 
of ga gezellig langs bij het dierenasiel en vraag of je bijvoorbeeld mee kan lopen met de honden uitlaten.

Mijn oude basisschool kwam zelfs met een actie. Iedereen die het kon missen mocht iets meenemen voor de dieren is het dierenasiel. Ik zeg dat ze die actie's vaker en op meerdere scholen moeten doen. Leuk en leerzaam.

Ik ga weer lekker verder met Simba knuffelen !




*This is a Dutch post

No comments:

Post a Comment